värt att läsa !

aså såhär är de ..
Jag  vet att jag inte bloggar mycket just nu, men orkar inte ! man tröttnar om man  inte får kommentarer och just  nu får jag inte mycket och då är det inte skoj !   så  bli bättre på det så blir jag bättre på blogga !
Sedan är det såhär, att  jag  har insett vad jag älskar mest  att göra ! det som verkligen får mig att må bra, tror många vet vad det är.. Det är ridiningen /hästar !  jag  har trodde  aldrig  att det skulle bli såhär,  är i stallet 4 gånger i veckan  och rider och tar  hand om  hästarna ! äger dom  inte men  kan lova er att dom äger mitt hjärta !
Mamma & pappa hjälper mig grymt mycket i  ridningen ! Min pappa har varit "rädd" för hästar,  och han är också allergisk,  men ändå kör han mig till träningar/ tävlingar, han kör mig till stallet hämtar mig från stallet ! är det inte underbart att  ha en pappa som  gör sånt för dig, verkligen ställer upp ! älskar han  sjukt mycket ,  hoppas du vet det..
Min  mamma är såklart också underbar ! hon  har själv haft häst hela sitt liv så hon vet hur jag  känner !
mamma är också med på träningar / tävlingar och sånt, hon kör mig & hämtar mig från stallet !
Mamma coachar även mig grymt mycket, hon  är som  en privattränare ! innan  varje träning/ tävling säger hon till mig vad jag ska tänka på hur jag  ska rida och sånt, -  efter varje träning/ tävling säger hon till mig vad jag ska    tänka på och såklart vad som va bra !  älskar dig sjukt mycket !
ni är bästtt, ! ni ställer upp för mig så  nu ska jag börja ställa upp för er mycket mer än vad jag gör !

Samba och vanity är helt olika ! samba är ungponny , medans vanity är lite äldre..
Samba har rätt dåligt självförtroende så  man  måste verkligen berömma henne när det går bra, hon är den första ponnyn som  fick mig att  fatta att ridningen  va det jag skulle göra resten av mitt liv !
Vanity är grymt duktigt dressyren  går hon  bra i och hoppar också grymt !
Kan inte säga vem jag  älskar mest för älskar båda så sjukt mycket så det gör ont , varje gång jag  åker från stallet tänker jag alltid tänk så  är det sista gången man ser dom.. tänk så försvinner dom..
Men ska inte tänkta så  !
Men det jag vill komma till är att  hästarna går just nu före väldigt mycket ! Agnes har frågat om  jag vill med till fjällen men kan nog inte för att  jag  har hoppträning dagen  efter vi kommer hem isf,  och måste rida igenom samba och sånt, fattar  ni att man tackar ner till en  fjällen resa före hästen som  du inte äger (  men inget bestämt hur jag ska göra om jag ska med eller inte)  !
Ska satsa allt på samba & vanity     snart kanske det till  och med blir en egen.. kan hoppas..

Hoppas ni förstår varför bloggen blir lite dålig men  tar ni tag och kommenterar så  tar jag tag i bloggen !
ni gör min dag !

Kommentarer
Postat av: linnea

jättekul att dina föräldrar hjälper dig så mke ! ;)

haded önskat att mina också gjordde de..

2011-12-25 @ 22:59:02
Postat av: Wilma :)

Emma, din blogg är grym!! :)

2011-12-26 @ 19:22:10
URL: http://wiillmmaass.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0