red idag

heeeej :D Kom nyss hem från  fotbollsträning gick bra (y) vi prata mycket om  cupen   eftersom  vi åker imorgon  ! tyvär kommer bloggen nästan stå  stilla men ska försöka göra så många inlägg jag kan  från mobilen  hur det går och sånt ! Snälla sluta inte läsa vill inte förlora er läsare för ni  är bäst !

Men idag skulle jag  med Agnes till  stallet hon har sin häst just nu  hos sina kusiner, Och där finns även en shettis, en welsh mountain, och en nordsvensk. Det är agnes kusin  äger dom  här hästarna,  Och hon åkte av sin  b-ponny (welsh mountain) kommer inte ihåg va den heter (a)  men aja hon  bröt sin hand första gången hon  skulle gallopera på  den. Så nu vågar hon inte riktigt rida den än.  Men iaf så när vi kom ditt sa agnes kusin  att  jag  kunde få  rida hennes underbara söta lilla b-ponny, så  det gjorde jag upp på hennes lilla rygg och red först red vi på ängen jobba henne mycket iform för hon är jätte stel ! Så jag  trava och  skritta bara för att få ut den lilla stela ponnyn, hon gick super fint i  slutet  riktigt nöjd med henne, Men när vi ridit där lite gick vi till en brant backe där vi trava upp för att hästarna skulle jobba lite.   Så nu kanske jag  ska rida den en vecka isommar fast vi får se hur det blir :D Men efter det så har dom ju en liten shettis som heter mussli, Så hade vi inget att göra så vi gick en promenad med hon sedan fick hon en dusch, för att svalka av sig.  Men sjukt varmt va det idag men  jätte mysigt är sjukt kär i hästen så hoppas verkligen jag får rida igen ! :D men aja slut pratat om dagen nu.  Imorgon åker jag ju till smögen där jag  ska spela en cup till  lördag eller söndag. Så kommer inte bli mycket bloggande ska se till  så alla länkbyten dom  dagarna iaf kommer upp.  Men skriver mera om det senare för nu måste jag packa ner alla mina saker :( så vi hörs senare

shettis

b.ponnyn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0