så här fixar du bilder på picasa!

först när du kommer in på  picasa ser det ut så här då  trycker du på  den knappen  där jag  satt  en pil
(man  ser inte super tydlig jag vet men det är en bild med ett  kryss på)


när du tryck  på  den knappen kan det komma upp en massa bilder! så  det ser kanske ut så  här
men då trycker du  bara först  på  markera alla så dom  blir så  oranga runt, sen trycker du  på  ta bort ! Dom  raderas inte från  datan utan bara där på  bilden!


när det är helt vit och bilderna är borta trycker du på  hämnta mera så  är det en pil.
när du gjort det kommer alla dina bilder upp  då  väljer du t.ex en bild som  kommer upp. sen går du bara tillbacka till  där du va på  collage. Vid sidan där finns din  bild. Då  drar  du ut den och sätter den  (där jag  har min  bild) när du gjort det klickar du på  inställnigar och sedan där det är massa bilder typ där. Så väljer du den längst ner för det är en sån grej där bilderna ligger på  varandra när du gjort det går du tillbacka till klipp.


sen gör du exakt samma där du hämta bilden. så du får en till. När du gjort det drar  du som  du gjorde förut ut bilden på  den andra bilden! och då blir det så man  vill  ha det! man  kan  ta hur många bilder som  helst jag  själv tycker det är snyggast med 2.! När du ska spara bilden trycker du på  skapa collage!
När du gjort det kan du börja välja lite efekter och  massa annat!


när du sedan ska spara din bild trycker du på  arkiv och sedan spara som
så  sparar du den där du vill ha den!:D



hoppas du nu vet hur man  gör har du någon fråga ?
fråga på då så lovar jag att svara:D
så här blev min bild..


Kommentarer
Postat av: Derya!

Assa Emma hur får man ögat så som du har gjort ?

2011-05-19 @ 20:22:39
Postat av: nathalie

hur gör du så med ögat? jag förstår inte.. tacksam för svar :D<3

2011-05-19 @ 21:44:58
Postat av: :)

vilken version av programmet har du? :)

2011-05-21 @ 09:56:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0